6 oktober 2022

Werkwijze nieuwe website Vrijwilligerscentrale Doetinchem

Op 7 oktober gaan wij over naar een nieuwe website! Wij vragen al onze bezoekers om voor die tijd géén wijzigingen aan te brengen of nieuwe berichten / vacatures te plaatsen. Wie zich wil aanmelden, vragen we hiermee te wachten tot (na) vrijdag. Bij voorbaat dank!

Werkwijze voor organisaties

  1. Je account wordt automatisch over gezet
  2. Je berichten / vacatures worden automatisch over gezet
  3. Er zijn extra velden (keuzemogelijkheden) toegevoegd bij o.a. de vacatures.Wij vragen je zelf je vacatures na te lopen en de extra velden, waar nodig, in te vullen.

Wat moet jij doen?

  1. Om je account te activeren is het nodig om eenmalig een nieuw wachtwoord aan te maken.
  2. Dit kun je vanaf vrijdag doen via de knop “inloggen / aanmelden”
  3. Of via de link in je mail die je vrijdag ontvangt

Wat is er anders?

We hebben er voor gekozen om niet al te veel aanpassingen te doen in de werkwijze. Wat prima werkte, hebben we behouden. Waar weinig gebruik van werd gemaakt of wat minder goed bleek te werken hebben we aangepast. Ook zijn er een aantal extra opties bij gekomen.

  1. Iedere organisatie heeft nu automatisch een organisatiepagina. Hier kunnen jullie jezelf, via een standaard, voorstellen aan de potentiële vrijwilligers.
    De formulieren, voor het plaatsen van een vacature, bevatten extra velden of keuzemogelijkheden. Wij kunnen deze niet voor jullie invullen, dus vragen we jullie de bestaande vacatures na te lopen en, waar nodig, aan te vullen.
  2. Je kan, per vacature, een foto toevoegen. Let hierbij wel op het formaat en de kwaliteit. Heb je geen geschikte foto, maar wil je toch wat plaatsen? Neem dan eens een kijkje op https://pixabay.com/nl/
  3. Er is geen onderscheid meer tussen organisatiemedewerkers en locatiemedewerkers.
  4. Alle organisatie accounts hebben dezelfde rechten
  5. Als gebruiker zie je dan nu ook alle vacatures die aan jouw organisatie gekoppeld zijn. Belangrijk is om alleen je eigen vacatures te beheren / wijzigen. Tenzij anders is afgesproken of noodzakelijk is (bijvoorbeeld door ziekte of wanneer een vrijwilliger gestopt is).
  6. Een nieuwe aanmelding kan zich rechtstreeks koppelen aan een organisatie wanneer deze al bekend is op de website.
  7. Alle aangemelde locaties / diensten zijn in 1 oogopslag zichtbaar op de organisatiepagina.Niet alleen interessant voor potentiële vrijwilligers. Maar zo weet jij ook welke collega’s van jou er nog meer een account hebben op de website van de VwC.
  8. De vacaturebank is anders vormgegeven. Men ziet de titel, afbeelding en gevraagde inzet (aantal uren per week / per maand of flexibel bijvoorbeeld).
    Hiermee is er ook extra ruimte gekomen voor “flexibel” vrijwilligerswerk of korte klussen.
  9. Als organisatie kun je niet meer zoeken op profielen van ingeschreven vrijwilligers.
  10. Je kan nog steeds een agenda item plaatsen, maar mensen kunnen zich niet meer rechtstreeks aanmelden voor je activiteit / bijeenkomst, via onze website.

Werkwijze voor vrijwilligers / burenhulp

Wat betekent dit voor ingeschreven vrijwilligers / plaatsers van een burenhulp bericht?

  1. Je account wordt automatisch over gezet.
  2. Voor wie een burenhulp bericht heeft geplaatst; deze wordt ook automatisch over gezet.

Wat moet jij doen?

  1. Om je account te activeren is het nodig om eenmalig een nieuw wachtwoord aan te maken.
  2. Dit kun je vanaf vrijdag doen via de knop “inloggen / aanmelden”
  3. Of via de link in je mail die je vrijdag ontvangt

De komende twee dagen gaan wij alles op alles zetten om alle gegevens over te zetten. Wij vragen jullie dan ook om tot die tijd géén wijzigingen meer aan te brengen. Mocht je, je net uitgeschreven hebben, dan kan het zijn dat je alsnog een mail ontvangt. Deze mag je dan als niet verzonden beschouwen.

Dit heeft te maken met het moment wanneer wij de uitdraai (export) maken van de gegevens van de huidige website.

Wat is er anders?

We hebben er voor gekozen om niet al te veel aanpassingen te doen in de werkwijze. Wat prima werkte, hebben we behouden. Waar weinig gebruik van werd gemaakt of wat minder goed bleek te werken hebben we aangepast. Ook zijn er een aantal extra opties bij gekomen.

  1. Iedere organisatie heeft nu automatisch een organisatiepagina.
    Hier zie je in 1 oogopslag wie zij zijn, wat zij doen, welke contactpersonen er bij horen en welke vacatures er bij de organisaties open staan.
  2. De vacaturebank is anders vormgegeven.
    Je ziet de titel, afbeelding en gevraagde inzet (aantal uren per week / per maand of flexibel bijvoorbeeld)
    Hiermee is er ook extra ruimte gekomen voor “flexibel” vrijwilligerswerk of korte klussen.
  3. Organisaties kunnen niet meer zoeken op profielen van ingeschreven vrijwilligers.
    Op deze manier ontvang jij dus geen mails van organisaties die mensen zoen.
  4. Als Vrijwilligerscentrale gaan we uit van jouw interesse. Vandaar dat we je vragen zelf de vacaturebank te bekijken en te reageren.
    Kom je niet uit je keuze en wil je een keer van gedachten wisselen, dan ben je welkom op 1 van onze inloopspreekuren (zie contact).
  5. Activiteiten of bijeenkomsten die in de agenda staan bieden niet meer de mogelijkheid om je daar rechtstreeks in te schrijven.